Content marketing… dlaczego warto?
Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne.
Określenie „content marketing” słyszałeś już milion razy. Prowadzisz lub zamierzasz rozpocząć biznes, ale do diabła…, dlaczego to takie ważne i dlaczego wszyscy powtarzają to do znudzenia? Szczerze mówiąc, nie ma znaczenia, czy twój biznes jest lub ma być online, czy offline, musisz w końcu wiedzieć, o co tu chodzi i dlaczego content marketing musi wejść ci w krew.
Odpowiedź jest prosta. Przecież ciągle szukasz nowych klientów, chcesz, żeby ludzie cię znajdowali, a oni do tego wykorzystują Internet. Czy tego chcesz, czy nie, musisz im to ułatwić, musisz dać się znaleźć. Nawet jeśli sprzedajesz „maszynkę do produkcji pieniędzy”, twój biznes długo nie pociągnie, lub wcale się nie rozwinie, jeśli nie dasz ludziom możliwości znalezienia twojej firmy, poznania twoich możliwości, a jednocześnie skorzystania z twojej oferty. W tym zdaniu zawarta jest właśnie odpowiedź na pytanie – dlaczego content marketing powinien codziennie zaprzątać twoją głowę.
Content marketing – co to jest?
Content marketing to działania opierające się na tworzeniu i dystrybucji treści w określonej formie, które skierowane są do wcześniej zdefiniowanego odbiorcy. – Tyle mówi definicja, a w praktyce – content marketing, co to jest?
Kiedyś i małe, i duże firmy przeprowadzały kampanie medialne, ale środki były zupełnie inne. Zamieszczano reklamy w gazetach. Pewnie pamiętasz, jak wielką popularnością cieszyły się katalogi adresowe firm, drukowano miliony ulotek i folderów. Dziś sytuacja wygląda inaczej. Dla osób startujących w biznesie taka kampania byłaby niemożliwa z uwagi na zbyt wysoki budżet. Trzeba też od razu powiedzieć, że dziś to byłaby bezsensowne działanie, bo skuteczność tych metod jest niemal żadna. Internet zawładnął wszystkim.
Dziś, aby ktoś znalazł ciebie i twoją firmę, żeby zobaczył twoją ofertę, musisz zrobić wszystko, żeby łatwo można cię znaleźć w sieci. Musisz posiadać dużo dobrych treści, które klienci będą znajdować „natychmiast” po włączeniu komputera, które będą dla nich przydatne, z których czegoś się nauczą. To właśnie jest „content marketing, czyli marketing treści” – jednym słowem – doskonała treść, umieszczona w świetnym miejscu, prowadząca wprost do twojej oferty. Content marketing jest stosunkowo łatwy do wykonania nawet dla początkujących. Nawet jeśli nie wiesz jak to robić, możesz się tego nauczyć. Jeśli nie dysponujesz budżetem, możesz to robić sam, możesz część prac zlecić komuś, ale jedno jest pewne, wybierając jakiekolwiek rozwiązanie, musisz wiedzieć – jak to się robi.
Content marketing, czyli… trzy ważne etapy
Content marketing, cele, jakie sobie wyznaczysz i strategia działania muszą być budowane wokół trzech najważniejszych elementów:
Tworzenie wartościowych, dobry treści
Zdobywanie zaufania odbiorców, budowanie pozycji eksperta, informowanie o ofercie
Skłonienie odbiorców do działania
Możesz tworzyć treści w takiej formie, w jakiej czujesz się najmocniejszy lub takie, które po prostu lubisz najbardziej. To mogą być artykuły lub posty. Możesz nagrywać podcasty, filmy, tworzyć grafiki lub infografiki. Wszystkie te formy mieszczą się w sformułowaniu „marketing treści”, a to oznacza, że ich celem jest informowanie, edukowanie i promowanie twojej firmy.
No i super. Gdy umieścisz je w sieci, ci, którzy je znajdą poczytają, pooglądają, posłuchają i w ten sposób dowiedzą się o tobie, dasz się im poznać. Twoja publiczność stopniowo zacznie ci ufać, a to podstawa do kolejnego kroku. Ludzie znacznie chętniej kupują od tych, których znają i którym ufają. Marketing treści pomaga i umożliwia budowanie takich relacji. A przecież na tym ci zależy, bo to zbuduje twój biznes. Ale…
Dlaczego content marketing to także dystrybucja?
Samo tworzenie treści nie wystarczy. Te treści muszą dotrzeć do potencjalnego odbiorcy. Content marketing to nie tylko pisanie, nagrywanie, tworzenie – to także dystrybucja tych treści w taki sposób, aby twoi obecni i potencjalni odbiorcy byli w stanie je zobaczyć. W Internecie każdy szuka swojego miejsca, ilość stron, materiałów, publikacji jest niezliczona. Aby twoje treści zostały dostrzeżone, musisz nauczyć się to robić. Musisz stworzyć całą strategię tworzenia treści, ich publikowania i docierania do klienta.
Jeśli napiszesz rewelacyjny wpis na bloga, który „wyrwie czytelnika z butów”, to fajnie. Ale co zrobisz, żeby ten czytelnik mógł go w ogóle znaleźć w morzu…, eee… gdzie tam, w oceanie innych, też doskonałych tekstów? Czy wiesz, jak namówić czytelnika do działania? Nie, nie… on najprawdopodobniej od razu nic od ciebie nie kupi, ale nich, chociaż skomentuje twój tekst, niech zapisze się na newsletter, niech polubi twój fanpage.
Dlaczego content marketing jest królem? O efektach, metodach, sposobach i sztuczkach tworzenia treści, ich dystrybucji, o tym, jak budować strategie content marketingu, będę pisać w kolejnych tekstach. Ta wiedza przyda ci się w każdym biznesie. Jeśli nie chcesz ich przegapić, polub fanpage na FB .
Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne.