Najczęstsze przeszkody na drodze do sukcesu. Nie daj im się zatrzymać
Otwórz własny biznes. Brzmi banalnie, prawda? To rada, którą można udzielić każdemu, bez poznania jego sytuacji finansowej i życiowej. A otwarcie biznesu nie jest takie proste. Bardzo często nasze wewnętrzne i zewnętrzne blokady skutecznie zniechęcają nas i ostatecznie, mimo świetnego i przełomowego pomysłu, decydujemy się porzucić nasz projekt. Ale nie ma takiej, przeszkody, na której spotkanie nie mógłbyś się przygotować. Dzięki tej liście będziesz wiedział, co może Cię czekać w drodze do sukcesu i co ważniejsze, jak radzić sobie, gdy już dojdzie do konfrontacji.
1. Zwątpienie
To najczęstszy zabójca dobrych pomysłów. Gdy pojawia się zwątpienie, przestajesz robić to, co kochasz na sto procent. Jesteś mniej pewny siebie, niechętnie mówisz o swoich pomysłach, ostrożnie i niewiele inwestujesz w swój projekt. Bez chęci do działania, którą zabija zwątpienie, nie dasz rady prowadzić biznesu. Ale bez obaw, zwątpienie łatwo zbić. Zacznij od przedstawienia swojego pomysłu komuś, kogo dobrze znasz i kogo ocenie ufasz. Ta osoba pomoże Ci wybrać najmocniejsze i najsłabsze strony twojego pomysłu. Potem przeszukaj swoją niszę i poczytaj o tym, jak wyglądało wdrażanie podobnych projektów na rynek. Dzięki temu będziesz wiedział, na co możesz w przyszłości w swoim biznesie liczyć.
2. Celowe marnowanie szans
Jesteś niepewny, czy inwestycja się zwróci albo nie do końca jesteś przekonany co do inwestora. Możesz przez to ominąć twoją wielką szansę na sukces. Celowe marnowania szans łączą się ze zwątpieniem i brakiem pewności siebie. Każdy nowy dzień przynosi kolejne szanse, ale może się okazać, że żadna z nich nie będzie już tak zadowalająca. Aby przestrzec się przed marnowaniem szans, musisz dokładnie wiedzieć, jakie masz możliwości i co możesz zyskać. Bez tej wiedzy nie zdołasz zmusić się do podjęcia słusznej dla twojego biznesu decyzji.
3. Pierwsze miesiące bez zysku
To nie powód do zniechęcania się. Prawda jest taka, że żadna duża inwestycja nie zwróci się po pierwszym roku. Wielu przedsiębiorców ma tendencję do porzucania projektów tylko dlatego, że nie przynoszą im oczekiwanych efektów. Projekty trzeba ciągle doszlifowywać i polepszać. Ponadto porzucony projekt traci jakąkolwiek możliwość zwrócenia się Tobie czy inwestorom. Musisz przygotować się na to, że przez pierwsze miesiące zysków nie będzie, możesz nawet zacząć odnotowywać straty. Każdy ambitny projekt potrzebuje czasu, aby się rozpędzić.
4. Brak twojej niszy
To bardzo duży problem. Wejście na nowy rynek nie jest proste, ale stworzenie nowego rynku czasem bywa niemożliwe. Ale niemożliwe to ulubiona motywacja przedsiębiorców. Aby stworzyć swoją własną niszę, wystarczy Ci dobry plan i wiedza. Jeśli twój projekt jest naprawdę dobry, nie będziesz miał problemu z utrzymaniem się na stworzonym przez siebie rynku, a jest duże prawdopodobieństwo, że zostaniesz jego twarzą. Dzięki temu każda kolejna firma wchodząca do twojej niszy będzie musiała się z Tobą liczyć.