Jak poprawić sprzedaż online? Porady dla właścicieli e-sklepów
- 880 Views
- admin
- 23 listopada, 2020
- Biznes Technologia
Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, ale brakuje Ci pomysłów, jak to zrobić? Sprawdź nasze porady. Dzięki rozwiązaniom takim jak np. chatbot Twój e-biznes rozwinie skrzydła!
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Pierwszym krokiem do zwiększenia sprzedaży w e-sklepie jest gruntowna modernizacja strony internetowej. Jeśli Twoja marka istnieje na rynku już jakiś czas, bardzo możliwe jest to, że korzystasz z przestarzałych rozwiązań.
Sprawdź, czy:
- klient może wybierać spośród różnych form płatności, w tym nowoczesnych szybkich płatności wirtualnych?
- proces zakupowy jest prosty i intuicyjny dla klienta?
- strona internetowa sklepu jest responsywna, tj. jej rozmiary dostosowują się do urządzenia, na którym jest ona wyświetlana?
- strona internetowa ładuje się szybko?
- witryna jest przejrzysta i umożliwia łatwą komunikację?
- witryna jest zintegrowana z Social Media?
Jeśli brakuje któregoś z wymienionych elementów, skontaktuj się ze swoim programistą lub agencją reklamową odpowiedzialną za stworzenie witryny i popraw jej wygląd!
Jak promować e-sklep?
Nowoczesne e-sklepy można promować na wiele sposobów. W dzisiejszych czasach obowiązkowe jest prowadzenie firmowego fanpage’a na Facebooku i/lub Instagramie, a także blogowanie. Warto zainwestować także w kampanie reklamowe Google AdWords, artykuły sponsorowane oraz pozycjonowanie witryny. Dzięki tym rozwiązaniom nie tylko budujesz ekspercki wizerunek i dobrą reputację, ale i docierasz do coraz większego grona ze swoimi usługami i produktami. Dobrze prowadzona kampania reklamowa generuje większy ruch w sklepie, tym samym zwiększając Twoją sprzedaż.
Chatbot – co to takiego?
Ciekawym rozwiązaniem dla e-sklepów jest także chatbot. Co to takiego? Jest to inteligentny komunikator, który w Twoim imieniu odpowiada na pytania zadawane przez klientów. Chatbot może podpowiedzieć, do kiedy obowiązuje dana promocja oraz czy dany produkt jest jeszcze dostępny w magazynie. Jego zadania to także pomoc w procesie zakupowym oraz doradzanie.
Firmy, które wdrożyły chatboty przyznają otwarcie, że rozwiązanie to stanowi bardzo dobrą inwestycję. Chatbot reaguje błyskawicznie na zadane przez klienta pytania, co wpływa pozytywnie na jakość komunikacji ze sklepem. Odciąża także biuro klienta, ponieważ może rozwiązywać proste sprawy konsumentów przez 24 godziny na dobę. Według danych State of Chatbots 2018 prawie 70% konsumentów preferuje do szybkiej komunikacji z marką właśnie chatboty.
Ile kosztuje chatbot?
Z jakim wydatkiem wiąże się wdrożenie inteligentnego chatbota? Wiele zależy od wybranego pakietu. Usługa w wersji podstawowej może kosztować około 1000 złotych miesięcznie – to zaledwie 1/3 przeciętnego wynagrodzenia pracownika BOK. Natomiast w wersji Premium koszty wynoszą około 2000 złotych. Biorąc pod uwagę fakt, że chatbot może odciążyć pracowników BOK, podnieść jakość obsługi klienta i znacznie zwiększyć sprzedaż w firmie, jest to nieduży wydatek!