Import z Chin – jak znaleźć dostawcę z Chin?
- 1477 Views
- admin
- 22 marca, 2021
- Biznes Gospodarka
Prowadząc import z Chin, możemy stanąć przed wyzwaniem jakim jest znalezienie lub zmiana dostawcy. Wiele korzyści może wynikać ze współpracy z dostawcami z Chin, ale szukanie chińskiego partnera biznesowego może wydawać się dość skomplikowaną sprawą. Nie jest to jednak takie trudne, jakby mogło się wydawać. Oto parę naszych propozycji.
Targi
Corocznie organizowane targi (Trade Fairs China) są świetną okazją na nawiązanie współpracy z chińskim partnerem. Otwierają one wiele możliwości na wzbogacenie swoich kontaktów biznesowych. W targach biorą udział tysiące producentów i firm handlowych, dlatego znalezienie odpowiedniego dostawcy z Chin nie powinno być problemem.
Przed wyjazdem na takie wydarzenie warto przejrzeć serwisy, które oferują pomoc i informacje na temat partycypujących firm. Jedną ze stron, którą można odwiedzić w tym celu to ChińskieTargi (chinskietargi.pl). Podobne anglojęzyczne strony to HKTDC (hktdc.com) i 10times (10times.com).
Jednym z najczęstszych problemów, jakie można napotkać podczas udziału w targach, jest nieznajomość chińskiej kultury biznesowej lub brak wspólnego języka, dlatego należy doedukować się na temat różnic kulturowych i nie podejmować pochopnych decyzji. Weryfikacja chińskiej firmy jest nieodłącznym elementem imporrtu. Warto także skorzystać z pomocy tłumacza.
Platformy Internetowe
Naszego potencjalnego biznesowego partnera możemy także znaleźć na platformach typu B2B (business-to-business). Jest to o wiele wygodniejsze wyjście, jednak także wymaga od nas czujności. Należy pamiętać, że sama obecność firmy na platformie nie oznacza jeszcze, że nasz potencjalny partner jest warty zaufania. Zamówienie produktów może być bardzo ryzykowne, ponieważ niestety można trafić na oszustów. Zaleca się zawsze weryfikować firmy, którymi jesteśmy zainteresowani, szczególnie zwracając uwagę na ich licencje biznesowe.
Poszukiwania można zacząć na jednej z najbardziej znanych chińskich platform B2B, Alibaba, popularnej platformie zakupowej założonej w 1999 roku. Portal oferuje swoim użytkownikom członkostwo Premium o nazwe “Gold Supplier”, jednak nie jest ono wskaźnikiem wiarygodności firmy. Alibaba jest jednak tylko jedną z wielu tego typu stron, zainteresowani mają do wyboru także: Made-in-China, DHgate, a także Global Sources. Ten ostatni serwis jest także organizatorem targów, w których bierze udział wiele firm reklamujących się na tej stronie.
Jak znaleźć chińskiego dostawcę?
Przed biznesmenem poszukującym chińskiego dostawcę stoi wiele szans i ofert na owocną współpracę, zarówno podczas podróży do Chin jak i przez Internet. Obie opcje jednak wymagają od nas zaangażowania, ostrożności i pewnego rozeznania w chińskich realiach biznesowych. W chińskiej kulturze biznesowej ważne jest nawiązywanie kontaktów, a także wspólne spędzanie czasu z naszym partnerem biznesowym, dlatego wyjazd do Chin jest zalecany.