Jak wybrać najlepszy internet do biura?
- 691 Views
- admin
- 31 maja, 2021
- Technologia
Internet w biurze powinien być szybki i niezawodny. Na co warto się zdecydować? Sprawdź nasze porady, aby zawsze mieć dostęp do sieci potrzebnej do pracy!
Internet w biurze – dostępne warianty podłączenia
W dzisiejszych czasach internet w pracy biurowej to podstawa. Jest on niezbędny między innymi do łączenia się z urzędami, korzystania z oprogramowania biznesowego, pozyskiwania klientów i ich obsługi. Wobec tego brak stabilnego łącza może być poważnym problemem dla firmy.
To, jaki internet do biura jest najlepszy, zależne jest od wielu czynników. Przede wszystkim największe znaczenie ma infrastruktura w miejscu, w którym firma korzysta z przestrzeni biurowej. W nowszych biurowcach firmy mają dostęp do niezbędnych łącz na miejscu. Co jednak wtedy, gdy nie ma takiej opcji?
Jeżeli w biurze internet nie wchodzi w skład oferty, wtedy trzeba będzie wybrać dostawcę samodzielnie. Tutaj najczęściej wybór dotyczy dwóch opcji – czy lepszy będzie internet mobilny czy światłowód?
Mobilny i światłowodowy – jaki internet sprawdzi się w biurze?
Gdy jest taka możliwość, zdecydowanie najlepszą opcją będzie internet światłowodowy, na przykład od dostawców jak Orange, Vectra, Netia, AirMAX – internet Wrocław czy UPC i innych oferujących go w danej lokalizacji. Internet światłowodowy jest bardzo szybki i zapewnia wysoką stabilność łącza, dlatego doskonale nadaje się do pracy biurowej.
Dodatkowym plusem korzystania z ofert światłowodowego internetu dla firm jest możliwość wybrania specjalnych usług, na przykład stałego adresu IP czy też pakietów ochrony przeznaczonych dla firm.
Zdarza się jednak, że na miejscu nie ma możliwości skorzystania z podłączenia światłowodowego, a nawet telefonicznego. Wtedy warto wziąć pod uwagę internet mobilny, najlepiej z bardzo wysokimi limitami lub też bez limitów danych, ponieważ takie oferty także pojawiają się coraz częściej.